Εκστρατεία κατά της διαφήμισης τροφίμων στα παιδιά

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.), 1 στα 3 παιδιά, στην Ευρώπη είναι είτε υπέρβαρο, είτε παχύσαρκο. Ο Π.Ο.Υ., με έρευνά του, καταδεικνύει ότι αυτή η επιδημία συνδέεται, άμεσα, με τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών, προς τα παιδιά.

Οι εταιρίες τροφίμων ΔΕΝ τήρησαν τις υποσχέσεις, που έδωσαν, από το 2012, ότι θα σταματήσουν την προώθηση ανθυγιεινών τροφίμων, στα παιδιά. Τότε, είχαν δεσμευτεί, σε εθελοντικούς κανόνες, αλλά πολλές εταιρίες απέτυχαν να συμμορφωθούν, στους δικούς τους κανόνες.

Η νομοθεσία, πλέον, είναι ο μόνος δρόμος, για να σταματήσει αυτή η ολέθρια πρακτική, που χοντραίνει τα παιδιά μας. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα της νέας εκστρατείας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), που ονομάζεται: «Προώθηση τροφίμων σε παιδιά: Τελειώνει το παιχνίδι;» και η οποία ξεκίνησε, στις 26 Οκτωβρίου 2016.

Η εκστρατεία αποκαλύπτει πραγματικά παραδείγματα διαφημίσεων τροφίμων, που στοχεύουν, σε παιδιά, μέσω του διαδικτύου. Το καλοκαίρι του 2016, οι οργανώσεις μέλη της BEUC, σε όλη την Ευρώπη, συνέλεξαν αρκετές διαφημίσεις, που έρχονται, σε απευθείας σύγκρουση, με τις εθελοντικές δεσμεύσεις των εταιριών, να προωθήσουν τα προϊόντα τους, που είναι πλούσια, σε ζάχαρη και λιπαρά , με πιο υπεύθυνο τρόπο.

Η Διευθύντρια της BEUC, κ. Μονίκ Γκόγιενς, σχολίασε:

«Τα μέλη μας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, εδώ και χρόνια και η εκστρατεία μας αυτή αποκαλύπτει πως οι διαφημίσεις, που υμνούν τα δημητριακά και τις σοκολάτες, που είναι παραφορτωμένα με ζάχαρη, συνεχίζουν να στοχεύουν τα παιδιά. Στην κυριολεξία «φυτεύουν το σπόρο» της παχυσαρκίας, στη διατροφή των παιδιών, σε όσο μικρότερη ηλικία μπορούν. Οι εταιρίες τροφίμων μεταφέρουν, όλο και περισσότερο τις διαφημίσεις τους, από την τηλεόραση στο διαδίκτυο. Διαδικτυακά παιχνίδια, ιστοσελίδες και εφαρμογές, σκοπίμως, αυξάνουν την όρεξη των παιδιών, για τρόφιμα, με πολλές θερμίδες και το διαδίκτυο βρίθει από τέτοια παραδείγματα.

Τα παιδιά δε μπορεί να θεωρούνται κανονικοί καταναλωτές. Οι διατροφικές συνήθειες της νεαρής ηλικίας παίζουν αποφασιστικό ρόλο, για τη διαμόρφωση των μελλοντικών διατροφικών συνηθειών και την υγεία των ενηλίκων. Είναι σημαντικό οι παραγωγοί τροφίμων να αρχίσουν να δρουν, με υπευθυνότητα, μπροστά στις εκρηκτικές, πλέον, διαστάσεις της κρίσης της παχυσαρκίας».

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η BEUC σας καλούμε να επισκεφτείτε τη σελίδα της εκστρατείας: «Προώθηση τροφίμων σε παιδιά: Τελειώνει το παιχνίδι;» για να ενημερωθείτε, πληρέστερα.

Advertisements

Συντάκτης: valiαmixael

Είμαι η Βάλια Μιχαήλ Έχω ασχοληθεί με την εκπαίδευση, την δημοσιογραφία και την συγγραφή βιβλίων. Έχω γράψει πάρα πολλά άρθρα για τα προβλήματα της καθημερινότητας αλλά και τον πολιτισμό, την υγεία, την παιδεία, την οικολογία κ.λ.π., σε εφημερίδες που έχω συνεργαστεί. Τα τελευταία χρόνια εκφράζομαι μέσα από την ηλεκτρονική μου ιστοσελίδα neaonline (http://neaonlinedotcom1.wordpress) μία σελίδα επίκαιρης και ενδιαφέρουσας ύλης. Στην νέα μου ιστοσελίδα https://valimixael.wordpress.com BOOK THERAPY αναρτώ θέματα για βιβλιόφιλους όπως νέες εκδόσεις, εκδηλώσεις για βιβλία, συμβουλές για νέους συγγραφείς, αλλά και τα νέα μου βιβλία. Εάν έχετε facebook ή twitter ή google θα δείτε τις αναρτήσεις μου εύκολα στις σελίδες αυτές αφού πρώτα συνδεθείτε. Μπορείτε να μου στείλετε email στο valiamixael@gmail.com.