Υγιεινή διατροφή και αντιγήρανση

Η βιομηχανία καλλυντικών ανθεί τα τελευταία χρόνια, ειδικά στο πεδίο της αντιγήρανσης. Νέα προϊόντα που επιβραδύνουν τη φυσική διαδικασία της γήρανσης έρχονται στην αγορά σχεδόν καθημερινά. Σε πολλές περιπτώσεις, το διαφημιζόμενο προϊόν έχει αμφίβολα αποτελέσματα αλλά και μια ιδιαιτέρως τσουχτερή τιμή. Υπάρχουν πολύ καλύτερα κόλπα και συμβουλές που όχι μόνο θα επηρεάσουν την εμφάνιση σας αλλά θα σας κάνουν να νιώσετε και όμορφα συναισθηματικά. Με μια υγιή και συνειδητή διατροφή μπορείτε να πετύχετε πολλά πράγματα χωρίς άλλα τεχνητά βοηθήματα. Τα ένζυμα, οι ορμόνες, τα ιχνοστοιχεία και οι βιταμίνες, οι οποίες περιλαμβάνονται ήδη στη διατροφή μας μπορεί να επιβραδύνουν τη διαδικασία γήρανσης. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να πάρουμε το σωστό συνδυασμό των τροφίμων αυτών και να αποφύγουμε ορισμένες άλλες τροφές που δρουν επιβαρυντικά.

Στην δυτική κοινωνία σήμερα είναι συνηθισμένο να γίνεται μια μεγάλη κατανάλωση σε fast food ή σε προϊόντα που έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία. Ωστόσο, αυτά τα γεύματα που συνήθως καταναλώνονται γρήγορα και μέσα σε μαζικό άγχος μεταβολίζονται και στέλνουν ουσίες στο σώμα σαν πλημμύρα. Αυτό οδηγεί σε ταχεία απελευθέρωση της ινσουλίνης, η οποία φαίνεται πως σε μακροπρόθεσμο επίπεδο συμβάλλει στην πρόωρη γήρανση των κυττάρων. Με ένα γεύμα σαν αυτά που υπάρχουν στα fast food ο μεταβολισμός δέχεται αρκετό περίσσιο λίπος και πάρα πολλή ζάχαρη και δεν είναι σε θέση να τα επεξεργαστεί επαρκώς. Έτσι επεξεργάζεται την ζάχαρη (υδατάνθρακας) που είναι άμεση πηγή ενέργειας και αποθηκεύει το λίπος . Με αυτό τον τρόπο ο ανθρωπινός οργανισμός οδηγείται στην παχυσαρκία.

Σημαντικό για μια υγιεινή διατροφή, που θα δράσει και κατά της πρόωρης γήρανσης είναι η χρήση φρέσκων προϊόντων, τα οποία δεν θα πρέπει να αποθηκεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ιδανικά θεωρούνται τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας. Μια καλή πηγή βιταμινών είναι και τα κατεψυγμένα λαχανικά, αν έχει ακολουθηθεί σωστά η διαδικασία ψύξης, αφού εξακολουθούν να έχουν όλα τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Αν δηλαδή έχουν καταψυχθεί απευθείας από την συγκομιδή και παραμείνουν σε βαθιά κατάψυξη ως την στιγμή που θα μαγειρευτούν για να καταναλωθούν. Για το κρέας καλό θα ήταν να αποφεύγουμε προϊόντα τα οποία δεν προέρχονται από μικρές φάρμες και δεν είναι ελεγμένα γιατί είναι πιθανό να είναι μολυσμένα με αντιβιοτικά ή ορμόνες.

Καλό θα ήταν το μαγείρεμα να είναι όσο χρειάζεται το κάθε τρόφιμο γιατί διαφορετικά με το πολύωρο μαγείρεμα χάνονται τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά των τροφών. Η ωμοφαγία σε λαχανικά και φρούτα θεωρείται εξαιρετική αφού αυτά τα τρόφιμα έχουν μεγάλη αντιοξειδωτική δράση και μπορούν να καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες αποτελεσματικά. Οι υδατάνθρακες θα πρέπει να προέρχονται κατά κύριο λόγο από φυτικά προϊόντα όπως τα λαχανικά, οι πατάτες, τα όσπρια και το ρύζι. Οι πρωτεΐνες εκτός από το αυγό, το ψάρι και το κρέας θα πρέπει να λαμβάνονται και από λαχανικά και όσπρια. Τα λιπαρά να προέρχονται από ωμό ελαιόλαδο και σησαμέλαιο. Εξαιρετικά για τον οργανισμό μας είναι και τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα αφού βοηθούν στη μείωση της περίσσειας χοληστερόλης στο σώμα.

Απολαύστε τις τροφές με μέτρο και προτιμήστε αγνά και φρέσκα προϊόντα. Πιείτε φυσικούς χυμούς και αφεψήματα. Αποφύγετε την υπερβολή στο αλκοόλ και προτιμήστε 1-2 ποτήρια κρασί που είναι ευεργετικά για τον οργανισμό. Αποφύγετε την υπερκατανάλωση ζάχαρης. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο παίζει και ο ισορροπημένος τρόπος ζωής. Η επαρκής άσκηση, η ξεκούραση, η ευσυνείδητη προσέγγιση για την ηλικία μας και τον τρόπο ζωής μας έχουν θετικό αντίκτυπο στο να παραμείνουμε νέοι.

Δεν πιστεύω ότι γερνάει κανείς. Νομίζω πως αυτό που συμβαίνει είναι ότι νωρίς στη ζωή,
σε μια ορισμένη ηλικία μένει κάποιος ακίνητος και βαλτώνει.
T. S. Eliot

Το Κλειδί της Σκέψης – http://www.tokleidi.com

Πηγές: Αντιστρεφοντάς την γήρανση με φυσικό τρόπο, Πωλ Γκαλμπρέηθ, Εκδ. Κέρδος
Διατροφή και αντιγήρανση, συλλογικό έργο, Εκδ Susaeta
Φυσική αντιγήρανση, James Duke, Εκδ Ψύχαλος

Advertisements

Συντάκτης: valiαmixael

Είμαι η Βάλια Μιχαήλ Έχω ασχοληθεί με την εκπαίδευση, την δημοσιογραφία και την συγγραφή βιβλίων. Έχω γράψει πάρα πολλά άρθρα για τα προβλήματα της καθημερινότητας αλλά και τον πολιτισμό, την υγεία, την παιδεία, την οικολογία κ.λ.π., σε εφημερίδες που έχω συνεργαστεί. Τα τελευταία χρόνια εκφράζομαι μέσα από την ηλεκτρονική μου ιστοσελίδα neaonline (http://neaonlinedotcom1.wordpress) μία σελίδα επίκαιρης και ενδιαφέρουσας ύλης. Στην νέα μου ιστοσελίδα https://valimixael.wordpress.com BOOK THERAPY αναρτώ θέματα για βιβλιόφιλους όπως νέες εκδόσεις, εκδηλώσεις για βιβλία, συμβουλές για νέους συγγραφείς, αλλά και τα νέα μου βιβλία. Εάν έχετε facebook ή twitter ή google θα δείτε τις αναρτήσεις μου εύκολα στις σελίδες αυτές αφού πρώτα συνδεθείτε. Μπορείτε να μου στείλετε email στο valiamixael@gmail.com.