ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ

Το κρισιμότερο ζήτημα για τη συνταξιοδότηση του ασφαλισμένου από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα είναι το πότε θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.Η θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος προηγείται της συνταξιοδότησης, σε πολλές περιπτώσεις συμβαίνει χρόνια πριν την αίτηση συνταξιοδότησης.Με απλά λόγια θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σημαίνει ότι ο ασφαλισμένος κατοχυρώνει (κλειδώνει) τους όρους και τις προϋποθέσεις, με βάση τα οποία θα εξέλθει της εργασίας του, όταν πληρεί σωρευτικά τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης αλλά και το ελάχιστο απαιτούμενο όριο ηλικίας του ασφαλιστικού φορέα από τον οποίο θα συνταξιοδοτηθεί.Η κατοχύρωση αυτή είναι άκρως σημαντική, καθώς ο ασφαλισμένος που έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα θα συνταξιοδοτηθεί με ευνοϊκότερες διατάξεις, σε σχέση με εκείνες που θα ισχύουν για τους λοιπούς ασφαλισμένους κατά την υποβολή αίτησης για συνταξιοδότηση. Η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σε συνδυασμό με την αναγνώριση πλασματικών ετών μπορεί να γλυτώσει τον ασφαλισμένο από αρκετά χρόνια επιπλέον εργασίας.Τέλος, θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος δε σημαίνει ότι ο ασφαλισμένος θα διακόψει αναγκαστικά την εργασία του. Αντιθέτως, μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται κανονικά και είναι προσωπική του απόφαση το πότε θα υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης.

Συντάκτης: valiαmixael

Είμαι η Βάλια Μιχαήλ Έχω ασχοληθεί με την εκπαίδευση, την δημοσιογραφία και την συγγραφή βιβλίων. Έχω γράψει πάρα πολλά άρθρα για τα προβλήματα της καθημερινότητας αλλά και τον πολιτισμό, την υγεία, την παιδεία, την οικολογία κ.λ.π., σε εφημερίδες που έχω συνεργαστεί. Τα τελευταία χρόνια εκφράζομαι μέσα από την ηλεκτρονική μου ιστοσελίδα neaonline (http://neaonlinedotcom1.wordpress) μία σελίδα επίκαιρης και ενδιαφέρουσας ύλης. Στην νέα μου ιστοσελίδα https://valimixael.wordpress.com BOOK THERAPY αναρτώ θέματα για βιβλιόφιλους όπως νέες εκδόσεις, εκδηλώσεις για βιβλία, συμβουλές για νέους συγγραφείς, αλλά και τα νέα μου βιβλία. Εάν έχετε facebook ή twitter ή google θα δείτε τις αναρτήσεις μου εύκολα στις σελίδες αυτές αφού πρώτα συνδεθείτε. Μπορείτε να μου στείλετε email στο valiamixael@gmail.com.