«Ο πολίτης της υπαίθρου στον τόπο του, να ασκήσει το επάγγελμά του με αξιοπρέπεια και ασφάλεια».

Βάλια Μιχαήλ
neaonlinedotcom1.wordpress.com
Το άρθρο αποτελεί κεφάλαιο του βιβλίου
Στα Μονοπάτια της Ανατολικής Αττικής

Τέλος Φθινοπώρου και τα ελαιόδεντρα είναι έτοιμα με τον ώριμο καρπό τους να δώσουν στον άνθρωπο το πολύτιμο δώρο τους. Δυστυχώς όμως το μάζεμα της ελιάς δεν προσελκύει πολλούς νέους ανθρώπους διότι όπως λένε είναι ασύμφορο!! Βλέπει κανείς πολλά ελαιόδεντρα εγκαταλειμμένα και ο πλούσιος αυτός καρπός να πηγαίνει χαμένος. Η ελιά έθρεψε τον κόσμο από την αρχαιότητα έως σήμερα και είναι ένα δέντρο με λίγες απαιτήσεις. Εκτός από τον καρπό της έδωσε δροσιά και ομορφιά στα πεζοδρόμια των πόλεων. Δυστυχώς ακόμη και εκεί την βλέπουμε ακλάδευτη και εγκαταλειμμένη με τον άφθονο καρπό της να λερώνει αντί να προσφέρει στον άνθρωπο. Μήπως ο καρπός της θα αρχίσει να μαζεύεται όταν θα έρθουν τα χειρότερα στην οικονομία μας;

Σε πρόσφατο ρεπορτάζ που έκανα σε ελαιοτριβείο περιοχής, στα Μεσόγεια Αττικής, ο ιδιοκτήτης του ελαιοτριβείου μου ανέφερε ότι οι πρώτες ελιές που καταφθάνουν για να γίνουν ελαιόλαδο δεν προέρχονται από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες τους,  αλλά από οικονομικούς μετανάστες που φαίνεται ότι εκτιμούν τον καρπό της ελιάς περισσότερο από τους νέους που συνήθως τις κληρονομούν από τις οικογένειες τους.

Μήπως θα πρέπει τελικά να αναδειχθεί και να στηριχθεί η πολύτιμη αυτή παραγωγή της Ελληνικής φύσης, το ελαιόλαδο και τα μέσα παραγωγής του; Ο κόσμος της ελιάς είναι ένας μοναδικός, θαυμαστός κόσμος, άρρηκτα συνδεδεμένος με την ιστορία μας, με την παράδοση, με τον πολιτισμό  και την οικονομία μας. Ένα κόσμος που το κράτος θα πρέπει πάντοτε να συνεχίσει να στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις. Οι νέοι άνθρωποι που μαστίζονται με ανεργία σε πολύ μεγάλο ποσοστό θα πρέπει να ασχοληθούν και με το επάγγελμα αυτό, αφού τα δέντρα ευδοκιμούν εύκολα σε όλη σχεδόν την χώρα μας, δεν απαιτούν ιδιαίτερα έξοδα ούτε και πολύ νερό, και δε έχουν ποτέ επιφέρει καμία ζημιά στους ελαιοπαραγωγούς. Το ελαιόλαδο είναι το ποιό ακριβό λάδι στα ράφια των σούπερμάρκετ αλλά και τα υποπροιόντα του (σαπούνι, καλλυντικά, γλυκά, πολτός ελιάς, ελαιόψωμα κ.λ.π.) μπορούν να αποδώσουν κέρδη σε όποιον ασχοληθεί.

Μήπως δεν θα πρέπει να ακολουθούμε κατά γράμμα τις συμβουλές της Ευρώπης για να αφήσουμε την ελιά και το αμπέλι να ξεραθεί; Το δικό μας ελαιόλαδο είναι πολύ ανώτερο  και ευεργετικότερο από όλα τα άλλα λάδια που εισάγονται.

 

 

Συντάκτης: valiαmixael

Είμαι η Βάλια Μιχαήλ Έχω ασχοληθεί με την εκπαίδευση, την δημοσιογραφία και την συγγραφή βιβλίων. Έχω γράψει πάρα πολλά άρθρα για τα προβλήματα της καθημερινότητας αλλά και τον πολιτισμό, την υγεία, την παιδεία, την οικολογία κ.λ.π., σε εφημερίδες που έχω συνεργαστεί. Τα τελευταία χρόνια εκφράζομαι μέσα από την ηλεκτρονική μου ιστοσελίδα neaonline (http://neaonlinedotcom1.wordpress) μία σελίδα επίκαιρης και ενδιαφέρουσας ύλης. Στην νέα μου ιστοσελίδα https://valimixael.wordpress.com BOOK THERAPY αναρτώ θέματα για βιβλιόφιλους όπως νέες εκδόσεις, εκδηλώσεις για βιβλία, συμβουλές για νέους συγγραφείς, αλλά και τα νέα μου βιβλία. Εάν έχετε facebook ή twitter ή google θα δείτε τις αναρτήσεις μου εύκολα στις σελίδες αυτές αφού πρώτα συνδεθείτε. Μπορείτε να μου στείλετε email στο valiamixael@gmail.com.